سکرت هیتلر چیست؟

بی‌شک راز هیتلر یکی از بهترین بازی‌ها در سبک نقش مخفی است که علاقه‌مندان زیادی نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر را به سمت خود جذب کرده است؛ این بازی بسیار شبیه به بازی مافیا است و در قسمت‌های جزئی با یکدیگر تفاوت دارند.در بازی سکرت هیتلر، بازیکنان سیاست‌مداران آلمانی هستند که در حال تلاش برای نگه‌داشتن دولت در حال تضعیف لیبرال در برابر رژیم در حال پیشروی فاشیست می باشند.البته باید محتاط باشید، زیرا در بین شما تعدادی فاشیست به صورت مخفیانه حضور دارند، که یکی از آنها هیتلر است.هر کدام از تیم‌ها بایداستراتژی خاص خود را داشته باشند تا بتوانند برنده این بازی هیجان انگیز شوند. در این موقعیت هر کدام از تیم‌ها می‌توانند اقداماتی را برای برنده شدن انجام دهند. تیم لیبرال‌ها باید سعی کنند 5 قانون تصویب کنند و یا هیتلر را شناسایی و بکشند و تیم فاشیسم‌ها در صورتی می‌توانند برنده بازی شوند که 6 قانون تصویب کنند و یا هیتلر خود را صدر اعظم کنند .بازی Secret Hitler توسط مکس باکس‌لایتر و تامی مارانگز طراحی شده است و وظیفه طراحی کارت‌ها نیز بر عهده مکنزی شوبرت بوده است. مکس تمکین، یکی از خالقین بازی محبوب Cards Against Humanity نیز تهیه کنندگی Secret Hitler را بر عهده داشته است. Secret Hitler موفق شد در کمپین خود، بیش از یک میلیون دلار سرمایه جمع کند و بالاخره در سال ۲۰۱۶ به صورت عمومی عرضه شد.

photo_2024-04-21_15-16-37 (2)

روند بازی راز هیتلر:

در ابتدای بازی به هر بازیکن به صورت مخفیانه یکی از نقش‌ها اختصاص می‌یابد: لیبرال، فاشیست، یا هیتلر. لیبرال‌ها اکثریت را در اختیار دارند ولی با این حال آنها نمی‌دانند که هر فردی چه نقشی دارد.
فاشیستها باید با کارشکنی‌های مخفیانه و پنهان نگه‌داشتن هویت خود به هدف خود دست پیدا کنند. هیتلر هم عضوی از فاشیست‌ها است و فاشیست‌ها هویت او را از ابتدای بازی می‌دانند، اما هیتلر هویت فاشیست‌ها را نمی‌داند و باید تلاش کند تا آنها را پیدا کند و با آنها هم دست شود

photo_2024-04-21_15-16-37

تفاوت بازی فکری secret hitler با مافیا

در مافیا بیشترین اکشن مربوط به گروه مافیا است و گاهی شهروندان ساده نقش بسیار کم رنگی را ایفا می‌کنند؛ اما در بازی راز هیتلر یا سکرت هیتلر هر دو گروه به صورت متعادل در بازی دخیل هستند و علاوه بر گفتگو از طریق سیاست‌گذاری‌ها و کارت‌های مکانیک هم می‌توانید به تشخیص گروه پی ببرید.

به طور کلی بازی فکری راز هیتلر یه بازی فوق‌العاده جذاب و تلفیقی از یه بازی تاریخی، تحلیلی و نقش مخفی هست که این حس رو به شما القا می‌کنه که تاریخ در دست شماست.

معرفی بازی دورهمی اولون

اولون یا Avalon یک بازی دورهمی است که بازیکنان را به حدس زدن هویت یکدیگر دعوت می‌کند. این بازی ممکن است شبیه به بازی‌های دیگری مانند مافیا Werewolf به نظر برسد. اما اولون ازآن‌جهت هیجان‌انگیزتر است که بازیکنان در آن نمی‌میرند. یعنی هیچ‌کس در طول بازی از آن خارج نخواهد شد. درنتیجه همه می‌توانند تا انتهای بازی در هیجان آن سهیم بوده و نظرات خود را ارائه دهند. بازی اولون از آن دست بازی‌هایی است که قرار است با نقش‌های منفی، رأی‌گیری و بلوف‌زنی، هیجان‌انگیز شود. این بازی برای افرادی که در سن نوجوانی یا بزرگ‌سالی به سر می‌برند، بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است. در بازی دورهمی اولون داستان ازاین‌قرار است که شاه آرتور ناپدید شده و اعضای تیم خوب وظیفه دارند که در طی ۵ ماموریت، او را پیدا کنند. اما اعضای تیم شرور می‌خواهند که در مسیر این ماموریت سنگ انداخته و حکومت شاه آرتور را نابود کنند.

یک بازی سبک نقش مخفی است که در آن بازیکنان در قالب دو تیم یاران وفادار شاه آرتور در برابر هم‌پیمانان موردرد دشمن قسم‌خورده‌ی شاه بازی می‌کنند. بازی طبق روال این سبک با نقش‌هایی مخفی و منطق و استنتاج و تلاش دو تیم برای کشف هویت دیگری و ریختن پته‌ی او روی آب است.

این سری بازی‌ها (به خصوص عنوان اولیه یعنی Resistance که سال ۲۰۰۹ عرضه شد) با چند ویژگی انقلابی در این سبک برپا کردند: اول اینکه این بازی نیازی به گرداننده ندارد. دوم اینکه کسی در طی بازی نمی‌سوزد (خدا رو واقعا شکر! یکی از ضد حال‌های بزرگ بشری این است که شب اول مافیا به قتل برسی) و سوم هم اینکه بازی واقعا بر مبنای منطق پیش می‌رود (به جای اینکه بر مبنای استدلال: «من شنیدم تو سر جات وول خوردی!» پیش رود)
آولان هر تیم در تلاش است که از مجموع 5 ماموریت آرتور، 3 ماموریت را به نفع خود به پایان ببرد. اولین تیمی که موفق به این کار شود، برنده بازی است. هدف نیروهای خیر بیرون نگه داشتن نیروهای شر از ماموریت ها و هدف نیروهای شر ورود به ماموریت ها و خرابکاری است.
علاوه بر دو تیمی که معرفی شد، بازی شامل نقش های خاص دیگری از جمله مرلین، مورگانا و اساسین بوده که می توانند تجربه بازی را بسیار بهبود داده و موقعیت های پیچیده ای را برای هر دو تیم ایجاد کنند.

.

در اولون دو گروه خیر و شر در یک رقابت مخفی و استنتاجی تلاش می کنند تا کنترل آینده بشریت رو به دست بگیرند. شاه آرتور نماد آینده بریتانیاست و تلاش می کند تا کشور را به سوی رونق و افتخار پیش ببرد اما در میان جنگجویان شجاع او نوکران موردرد، فرمانرواری شر و سیاهی، مخفی شده و قصد خرابکاری و کارشکنی در ماموریت های آرتور را دارند. نیروهای شر، هر چند که تعداد محدودی دارند ولی همدیگر را می شناسند و از بقیه بازکن ها مخفی هستند. هر تیم در تلاش است که از مجموع 5 ماموریت آرتور، 3 ماموریت را به نفع خود به پایان ببرد. اولین تیمی که موفق به این کار شود، برنده بازی است. هدف نیروهای خیر بیرون نگه داشتن نیروهای شر از ماموریت ها و هدف نیروهای شر ورود به ماموریت ها و خرابکاری است.
علاوه بر دو تیمی که معرفی شد، بازی شامل نقش های خاص دیگری از جمله مرلین، مورگانا و اساسین بوده که می توانند تجربه بازی را بسیار بهبود داده و موقعیت های پیچیده ای را برای هر دو تیم ایجاد کنند.